Директор - Стойка Віра Петрівна 

Адреса: 90575, Закарпатська обл., Тячівський р-н, смт Солотвино, вул. Емінеску, буд. 5

Графік роботи: пн-пт 8:00-17:00

E-Mail адреса: 

Контактні телефони: 0983775775

Офіційний сайт - http://solotvino.irc.org.ua/

Інклюзія – рівні права, різні можливості.

нклюзія - процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.

Інклюзія - це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.

Інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивна освіта дозволяє:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.

Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

  • Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
  • Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
  • Діти вчаться співробітництву.
  • Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

 

Алгоритм звернення батьків до інклюзивно-ресурсного центру.

Алгоритм звернення батьків до інклюзивно-ресурсного центру. 1. Подати заяву. 2. Записатися на комплексну оцінку розвитку дитини. 3. Зібрати необхідний пакет документів (перелік додається). 4. Прийти з дитиною до ІРЦ у визначений час. 5. Власноруч забрати Висновок про КО у визначений час.

Робота мобільного інклюзивно-ресурсного центру

В Солотвинському ІРЦ наявний мобільний інклюзивно-ресурсний центр, який оснащений усім необхідним обладнанням для комплексної оцінки з визначення особливих освітніх потреб та діагностики за використанням психодіагностичних методик WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP-3, CASD, наявні трапи та підйомне обладнання для дітей з порушенням фізичного розвитку, наявність додаткового освітлення, шумо та теплоізоляції, наявне необхідне обладнання для проведення діагностики , що дозволяє зробити роботу ІРЦ значно мобільнішою-виїжджати та працювати з дітьми, які не мають можливості перебувати та навчатися в приміщенні ІРЦ або ж проживають у віддалених місцевостях; оперативно реагувати та вчасно надавати методичні та консультативні послуги; проводити комплексну оцінку та діагностику з визначення особливих освітніх потреб за місцем проживання; надавати додаткові психолого-педагогічні та корекційні послуги дітям з особливими освітніми потребами.

Робота фахівців «Інклюзивно-ресурсного центру» Солотвинської селищної ради в командах психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в закладах освіти нашої громади.

На базі «Інклюзивно - ресурсного центру» Ірц Солотвинської Селищної Ради продовжуємо працювати в командах психолого - педагогічного супроводу . 19 січня плідно попрацювали з асистентами вчителів інклюзивного навчання з Солотвинського ліцею з румунською мовою навчання «Слатина» Солотвинської селищної ради,  Солотвинського ліцею імені  Лесі Українки Солотвинської селищної ради та  Солотвинського ясла садка  №1 Солотвинської селищної ради.