нклюзія - процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.
Інклюзія - це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.
Інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Інклюзивна освіта дозволяє:
Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
Діти вчаться співробітництву.
Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
2 квітня 2024 року, в Інклюзивно- ресурсному центрі Солотвинської селищної ради відбувся Круглий стіл , присвячений Всесвітньому Дню поширення інформації про аутизм
« Дитина з майбутнім»
З вступним словом виступила директор ІРЦ Віра Стойка .
Захід був проведений фахівцями ІРЦ Губатою Міхаелою та Білецьким Чипріяном за участю батьків дітей з ООП.
8 березня 2024 "Інклюзивно-ресурсним центром" Солотвинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області був проведений семінар-практикум "Роль асистента вихователя в групі з інклюзивним навчанням: основні функції і завдання, форми співпраці".
Фахівець-практичний психолог Інклюзивно ресурсного центру Солотвинської селищної ради- Говорова Ольга Володимирівна проводить корекційно-розвиткове заняття для дітей з особливими освітніми потребами.
Cемінар-практикум на тему: "Як реалізувати ІПР на уроці? Педагогічне партнерство вчителів і асистентів"
13.02.2024 "Інклюзивно-ресурсним центром" Солотвинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області на базі Нижньоапшанського ліцею "Апша" був проведений семінар-практикум на тему: "Як реалізувати ІПР на уроці? Педагогічне партнерство вчителів і асистентів". Фахівець ІРЦ (вчитель-логопед) Небола Адріана Василівна професійно презентувала роботу вчителя та асистента інклюзивного навчання.
Фахівцями Ірц Солотвинської Селищної Ради ( практичними психологами, вчителем -реабілітологом, вчителями-логопедами, олігофренопедагогами )здійснюється комплексна психолого - педагогічна оцінка розвитку дитини за такими напрямками: фізичного та мовленнєвого розвитку, когнітивної , емоційно- вольової та освітньої сфер.
Фахівцями Ірц Солотвинської Селищної Ради ( практичними психологами, вчителем -реабілітологом, вчителями-логопедами, олігофренопедагогами )здійснюється комплексна психолого - педагогічна оцінка розвитку дитини за такими напрямками: фізичного та мовленнєвого розвитку, когнітивної , емоційно- вольової та освітньої сфер.
Алгоритм звернення батьків до інклюзивно-ресурсного центру.
1. Подати заяву.
2. Записатися на комплексну оцінку розвитку дитини.
3. Зібрати необхідний пакет документів (перелік додається).
4. Прийти з дитиною до ІРЦ у визначений час.
5. Власноруч забрати Висновок про КО у визначений час.
В Солотвинському ІРЦ наявний мобільний інклюзивно-ресурсний центр, який оснащений усім необхідним обладнанням для комплексної оцінки з визначення особливих освітніх потреб та діагностики за використанням психодіагностичних методик WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP-3, CASD, наявні трапи та підйомне обладнання для дітей з порушенням фізичного розвитку, наявність додаткового освітлення, шумо та теплоізоляції, наявне необхідне обладнання для проведення діагностики , що дозволяє зробити роботу ІРЦ значно мобільнішою-виїжджати та працювати з дітьми, які не мають можливості перебувати та навчатися в приміщенні ІРЦ або ж проживають у віддалених місцевостях; оперативно реагувати та вчасно надавати методичні та консультативні послуги; проводити комплексну оцінку та діагностику з визначення особливих освітніх потреб за місцем проживання; надавати додаткові психолого-педагогічні та корекційні послуги дітям з особливими освітніми потребами.