Про програму підготовки особи, яка надає послугу супроводу під час інклюзивного навчання
Асистент дитини під час інклюзивного навчання
Асистент дитини – це спеціально навчена особа, що надає соціальну послугу супроводу дитини під час інклюзивного навчання.
Хто може отримати послугу
Соціальна послуга супроводу під час інклюзивного навчання надається дітям з особливими освітніми потребами. Відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), такі діти потребують супроводу в закладах освіти.
У чому полягає послуга
Мета супроводу під час інклюзивного навчання – забезпечення повної та ефективної участі дитини в освітньому процесі.
Завданнями асистента дитини з особливими освітніми потребами є:
- допомога в самообслуговуванні;
- підтримка у спілкуванні та комунікації з дітьми, педагогами та іншими особами;
- організація харчування, годування (за потреби);
- допомога під час пересування та здійснення рухової активності;
- спостереження за станом здоров’я, допомога в проведенні необхідних процедур;
- організація денного відпочинку (сну) у закладах дошкільної освіти.
Обсяг та зміст соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання визначають відповідно до індивідуальних потреб дитини.
Тривалість послуги
Відповідно до індивідуальних потреб дитини, строки надання послуги узгоджуються з батьками або законним представником.
Асистент дитини
Асистентом дитини можуть бути соціальний працівник, батьки дитини з особливими освітніми потребами або особи, уповноважені ними. При цьому, необхідно пройти спеціальне навчання та отримати відповідний сертифікат. На підставі такого сертифікату людина може працевлаштуватися соціальним працівником.
Важливо, що асистент дитини є учасником освітнього процесу. Він не є педагогічним працівником та не призначається на посаду керівником закладу освіти. Він лише допускається до освітнього процесу на основі укладання відповідного договору між закладом, асистентом та за згодою і письмовою заявою батьків.
Асистент дитини НЕ здійснює:
- втручання в освітній процес;
- виконання освітньої програми для досягнення учнями результатів навчання;
- надання освітніх послуг в закладі освіти;
- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо організації освітнього процесу;
- розробку індивідуальних завдань і матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами;
- виконання інших функцій педагогічних працівників.
Примірна програма підготовки особи, яка надає послугу супроводу під час інклюзивного навчання